15/04/2021

Zombies in sixth

Zombies to learn about the past.

Idiomas > El Patio Interior > Idiomas, Primaria

During this term, in the English classes we’ve been talking about the past and working on a short project about zombies. Each class has written a different ending to the story. They were meant to be scary and they ended up being somewhere between funny and scary. We definitely had so much fun working on them and we learnt English.

The main idea of the story is that students from 1971, the year when the school opened, come back as zombies to conquer the school where kids are working on Carnival ideas. That’s actually the case both in 1971 and 2021. Here you have a trailer mixing the three projects.

Zombies en sexto

Zombies para aprender el pasado.

Durante este trimestre en las clases de inglés en sexto hemos estado aprendiendo a expresarnos en pasado y trabajando en un proyecto sobre zombies. Cada clase ha escrito un final diferente a la historia. La idea es que los vídeos fuesen de miedo. La realidad es que han acabado siendo entre divertidos y de miedo. Lo más importante es que nos hemos divertido mucho en el proceso y hemos aprendido inglés.

FILTRAR POR SECCIONES