Seven Pounds

15/01/2018

Last term we watched “SEVEN POUNDS” with our students in 4th grade of Secondary Education, a drama film in which Will Smith plays the leading role.

The film deals with many different topics but mostly with some related to human lives and feelings such as empathy, generosity, compassion and kindness. Moreover, issues like suicide and organ donation are depicted during the whole film.

After watching it, students made a debate dealing with these very interesting topics in which they stated their opinions about the organ donation system and suicide. They also learnt some relevant facts about the American Organ Donor System thanks to Manu, our native speaker from Chicago.

El trimestre pasado vimos la película “Siete Almas” con nuestros alumnos de 4ºESO, un drama en el que Will Smith es el protagonista.

La película trata sobre varios temas pero especialmente sobre los relacionados con la vida y los sentimientos de los seres humanos como son la empatía, la generosidad, la compasión y la bondad. Además, otros temas como el suicidio y la donación de órganos aparecen representados a lo largo de la película.

Después de verla, los alumnos hicieron un debate durante el cual expresaron sus opiniones acerca de la donación de órganos y el suicidio. Además recibieron información sobre el sistema norteamericano de donación de órganos gracias a Manu, nuestro nativo de Chicago.