Exchanging information… with Boston

por | 13/01/2020 | El Patio Interior, Idiomas, Primaria

This week we saw a video that Ester (last year’s teacher) sent us. In the video her kids invite us to participate in a project called «My favourite singer».

We use a website called Padlet in which each student posts information about their favourite singer or music band. They can add pictures, gifs, videos, links…

When everybody is done posting, we will be able to comment and give likes to others’ publications. They are really engaged in this activity since it’s a way to communicate with kids living in Boston using the English they learn.

Esta semana hemos visto un vídeo que nos mandó Ester (la profe del año pasado). En el vídeo sus niños nos invitan a participar en un proyecto llamado «Mi cantante favorito».

Usamos una web llamada Padlet donde cada alumno publica información sobre su cantante o grupo musical favorito. Pueden añadir fotos, gifs, videos, links..

Cuando todos hayan terminado de publicar podrán comentar y dar «me gusta» a las publicaciones de los demás. Están muy involucrados con esta actividad, ya que es una forma de comunicarse con niños de Boston usando el inglés que van aprendiendo.