Animal lovers

02/04/2020

“Stay home while learning, is possible and helpful”

Firstly, students searched on the net about Australia, its geography, habitats and mountains. They also watched an episode of the very famous TV show “Bondi Vet” and they learnt about Koalas. They did some reading and they discovered what a wombat, dingo or an emu is.
We miss our students a lot, so we sent them a selfie and what a surprise that they did the same!! We liked it so much and we felt so happy after watching them working and enjoying from home with those funny faces!

Due to they are great children and responsible students they have been practicing their English while developing its different skills such as listening and watching some videos to learn how to take care of animals in danger, reading an interesting story about Australian animals or speaking while they had to recite a poem they did about their favourite animal.

Los alumnos de 6º aprenden, trabajan y se divierten DESDE CASA.

De la mejor manera los alumnos de 6º nos aconsejan que todos nos quedemos en casa. Nos enseñan cómo se puede trabajar, y divertirse aprendiendo mucho sobre los animales en inglés.

Durante 6 sesiones los alumnos han visitado la plataforma para realizar las distintas actividades que se les han propuesto. Han visto un episodio de «Bondi Vet», han leído una historia sobre animales de Australia, han creado y recitado su propio poema sobre su animal favorito, o han creado un póster para su comunidad de vecinos dando buenísimos consejos y recordando ciertas normas sobre sacar a sus perros a pasear en estos días de confinamiento. Y muchas cosas más.

Les echamos mucho de menos así que les enviamos un selfie para que nos vieran desde casa y la gran sorpresa fue que alguno de ellos nos mandó también su selfie, verles tan sonrientes y divertidos fue una carga de energía positiva para todos.