29/06/2021

A cooking day in English

And finally we made it! After working on food for a month, we were able to cook and enjoy our own Lamingtons!

Idiomas > El Patio Interior > Idiomas, Primaria

During a month, 3rd grade students have been working on a very popular topic: Food. Students have learnt new vocabulary, read texts about food, written their own recipe and leanrt about Australian food with Merrelyn’s help.

She taught the students about the most popular Australian food. Kids were so impressed that we decided to try and cook it in class. Lamingtons were the winners. Here you are the recipe in case you want to cook them at home. You will success for sure!!

Un día de cocina en inglés

Finalmente lo conseguimos! Despues de estar un mes trabajando sobre la comida, hemos sido capaces de realizar y comer nuestros propios Lamingtons!

Durante un mes, los estudiantes de tercero han estado trabajando con un centro de interés muy atractivo: La comida.

Han aprendido vocabulario nuevo, leido textos sobre comida, escrito su propia receta y aprendido sobre comida australiana con la ayuda de Merrelyn.

Ella enseñó a los niños y niñas las comidas mas típicas australianas. Los alumnos estaban tan emocionados que decidimos intentarlo y cocinar en clase. Los Lamingtons fueron los ganadores. Os dejamos la receta, en caso de que os apetezca cocinarlos en casa. ¡Tendréis éxito seguro!